pühapäev, 6. november 2011

never easy, rarely hard, always good

Ma eile panin ratsutamisest ja tallist pausi ja tõenäoliselt ka täna sinna ei jõua, aga vahest lihtsalt tuleb vabalt võtta. Mõnus on üldiselt tulin Tartusse, et natuke lõõgastuda ja pean ausalt ütlema, et sai õige pisut liiale mindud. Seetõttu eilne päev möödus sellises rahulikus tempos. Elust enesest ma tegelikult kirjutada väga ei plaani, seega parem teen juttu millestki, mis mulle rohkem huvi pakub ja millega taaskord tegelema peab hakkana - hobuse pügamine.
No enamus hobuseomanikke on selle protseduuriga väiksemal või suuremal määral kursis, aga alati võib tulla üllatusi eriti masinaga mida sa ei tunne. Mulle peaks järgmisel nädalal saabuma oma klipper ja trimmer. Klipper on üsna odav Heinigeri koopia ja ma tema suhtes suuri lootusi ei hellita, kuid paar hobust aastas pügada ei ole Heavy Duty masinale mitte mingi koormus ja kui masinat hästi hooldada peaks see masin ikka mõne aja vastu pidama. Trimmer on selle eest üsna korralik ning trimmeril saab nagunii olema suurem koormus, sest kõrvu, nina, jalgu tuleb aastaringselt korras hoida. Seega ma olen üsna ärevil, et kas asjad toimivad nii, nagu peaks või mitte.
Samas klippimine iseenesest kindlasti mu lemmiktegevuste hulka ei kuuli, isegi kui hobune on super, siis see on üks pikk ja tüütu töö. Kui ma eelmine aasta pidin pügama, siis mul alguses polnud korralikke riideid ka ja ühe mõnusa kampsuni, mis mul jope all oli pidin ära viskama, sest see muutus nii siiliks, et karvad välja ei tulnudki. Igatahes katsun targem olla. Üks selline küsimus siis ka, et kuidas te ise olete harjunud pügama, kas õli kasutades või diislit kasutades !?!. Ma ise pügan enamasti diisliga, sest ta nii jahutab, puhastab, kui ka muudab terad libedamaks, ainult päris alguses olen pisut õli pannud, et terad korralikult tööle hakkaks. Üllatav on ka see, et need kaks hobust kellel oli õliga alati mingi allergialaadne reaktsioon olid diislit kasutades punnivabad. Samas olen kuulnud, et mõned just ohutuse kohapealt ei taha seda kasutada.
Rääkides veel igavatest asjadest, siis teisipäeval tuleb hobused korralikult ära pesta ning ma ei tea, kuidas ma seda teen, sest sees veel pesuruumi pole ja õues on ainult külm vesi, samas ma neid mustusekolle küll pügada ei saa. Popi pügamine on üldse selline küsimärk, sest ta pole just kõigerõõmsameelsem selliste asjade suhtes ja vb peab väiksetudupasta talle ennem sebima :S. Samas on pügamine minumeelest piisavalt oluline, et see on seda väärt. Ükspäev juba oligi, et peale pisut pikemat trenni õhtul Tixi lihtsalt ei kuivanud ära ja kui ma lõpuks vaatasin, et ta ok ja panin talliteki selga, oli see ikkagi veits niiskeks läinud. Nii, et ootan juba millal ta karvavabaks saab.

0 kommentaari: